DemoliceInformaceLávkaparkovištěPěší zonaRekonstrukce

Rekonstrukce pěší lávky na Nových Butovicích, Praha 5

Na Nových Butovicích byla začátkem prosince roku 2018 otevřena mostní lávka pro lidi. Za pár měsíců se otevře i parkoviště pod ní.
Celá rekonstrukce, do které spadá i demolice staré lávky, trvala před osm měsíců.
Celkové otevření je naplánováno na březen roku 2019.
Tomáš D.
Jaroslav D.
autor příspěvku
autor fotografií

V roce 2018 se rozhodlo že lávka, která navazuje na novou pěší zónu/park a také zkracuje cestu do Metronomu se zdemoluje a na stejném místě se postaví úplně nová a moderní. Jaký byl důvod demolice o jaké pěší zóně/parku a Metronomu se zde mluví. Čtěte dál a postupně vše zjistíte.

Metronom neboli nový bytový/kancelářský komplex

Kolem roku 2013 se začalo se stavbou nového městského bytového a kancelářského komplexu v pražských Butovicích. Celý komplex nese název Metronom Business centre a najdeme zde spoustu obchodů a také firem. Rozepíná se na 26 000 metrech čtverečních, od ulice Bucharova až po polikliniku Lípa. Po dokončení budov se začalo i s modernizací a stavbou nové pěší zóny společně s malým parkem.



Jak již bylo zmíněno tak po dokončení bytové části nové čtvrti se pokračovalo na další část nového Metronomu a tím byl park a pěší zóna. Plán na novou pěší zónu byl do pár měsíců hotový a stavba neboli modernizace byla hotová do roka. Po dokončení parku a pěší zóny na Nových Butovicích se celá nová čtvrt Metronom zhotovila, ale bohužel ne celá. Zhotovila se jen část nacházející se blíže ke vstupu do metra B. Druhá část, která je blíže k poliklinice Lípa je již dlouhá léta zastaralá.

Lávka pro pěší a také střecha pro parkoviště

Ta nezrekonstruovaná část je je mostní těleso/lávka, která ale neslouží pro automobily tedy ne jako silnice. Slouží jako pěší zóna navazující na již zmodernizovanou část pěší zóny a také jako zkrácení cesty od metra B – Nové Butovice k ÚMČ Prahy 13 nebo k poliklinice Lípa. Ze spodní části pak most poskytuje střechu parkovišti pod ním. Stará lávka, která pod sebou skrývá parkoviště, byla postavena v roce 1988 tedy ve stejnou dobu jako celé sídliště. Od této doby prošlo na lávce spoustu lidí a každá věc se někdy opotřebuje. Do mostu a tedy i na parkoviště začalo během 32 let postupně zatékat.

Nová lávka

Z těchto důvodu byla rekonstrukce a demolice povolena a také bylo zahájeno výběrové řízení. Demolici nakonec vyhrála společnost Švestka a stavbu nového mostu firma PORR a. s.. Cena demolice a rekonstrukce byla 48 milionů korun, protože se celá oprava vešla do příspěvku hlavního města Prahy tak ÚMČ Prahy 13 nezaplatil ani korunu. Mostní konstrukce sloužící jako pěší lávka na Nových Butovicích drží na železobetonových sloupech, jako bývalý most. Bývalá betonová pěší lávka je v této době rozčleněna na více barev aby to nebyl jen slitý beton. Také se zde nachází zeleň a parkoviště pod pěší zónou je nové a více bezpečné.